lukasband.pl

Blog tematyczny o podróżach, kuchni, modzie i urodzie.

Zdrowie

Prawidłowa postawa przy biurku – na co zwrócić szczególną uwagę?

Prawidłowa postawa przy biurku – na co zwrócić szczególną uwagę?

Długie godziny spędzane przed ekranem komputera zwiększają ryzyko powstawania poważnych wad postawy. Odpowiednio przygotowane stanowisko pracy oraz regularne ćwiczenia na proste plecy pomogą w zminimalizowaniu negatywnych skutków siedzącego trybu życia.

Prawidłowa postawa przy biurku – o czym pamiętać?

Prawidłowa postawa przy biurku to kwestia, na którą powinna zwrócić każda osoba wykonująca pracę przy komputerze – zachowanie odpowiedniej postawy uchroni przed powstaniem poważnych zwyrodnień kręgosłupa i przyczyni się do zminimalizowania zmęczenia spowodowanego długotrwałym przebywaniem w nienaturalnej i szkodliwej pozycji. Zachowanie prawidłowej postawy przy biurku polega przede wszystkim na minimalizowaniu różnego rodzaju obciążeń, na które narażony zostaje kręgosłup.

Pierwszą, niezwykle ważną sprawą okaże się dobór odpowiedniego krzesła – warto pamiętać o tym, że fotel biurowy powinien posiadać stabilne, regulowane siedzisko oraz wygodne podłokietniki. Dodatkowo oparcie krzesła używanego w pracy przed komputerem powinno być odpowiednio wyprofilowane, tak by dopasować się do naturalnych krzywizn kręgosłupa. Niezwykle ważną kwestią okaże się także wysokość, na której umieszczony zostanie blat, dużą pomocą może okazać się również stosowanie specjalnych podkładek pod stopy.

Osoby pracujące przed komputerem powinny pamiętać również o prawidłowym ustawieniu monitora – monitor powinien znajdować się mniej więcej w odległości 0,5m od oczu, a jego górna krawędź powinna zostać umiejscowiona tuż nad linią wzroku.

Skutki przyjmowania nieprawidłowej postawy przy biurku

Długotrwałe przebywanie w nieodpowiedniej pozycji może prowadzić do poważnych komplikacji. Oprócz uciążliwego bólu pleców do najczęstszych objawów związanych z przyjmowaniem niewłaściwej postawy można zaliczyć pojawienie się patologicznych zmian w obrębie kręgosłupa, które mogą przyczyniać się do wystąpienia problemów z oddychaniem, a także kłopotów z metabolizmem.

Dodatkowo zbyt długie przyjmowanie nieprawidłowej postawy może powodować silne bóle głowy, bardzo często przyczynia się także do zwiększenia napięcia mięśni twarzy. Nieprawidłowa postawa przy biurku może przyczyniać się także do powstawania opuchlizny czy żylaków.

Jak zadbać o kręgosłup – ćwiczenia na proste plecy

Ćwiczenia na proste plecy odgrywają ogromną rolę zarówno w profilaktyce, jak i minimalizowaniu szkodliwych skutków zbyt długiego przyjmowania nieprawidłowej postawy. Warto pamiętać o tym, że ćwiczenia na prosty kręgosłup muszą być wykonywane regularnie, gdyż tylko wtedy przyniosą pożądane i trwałe rezultaty.

Ćwiczenia na proste plecy powinny być wykonywane co najmniej 2 razy w tygodniu, a podczas treningu koniecznie należy pamiętać o napięciu mięśni brzucha i pośladków. Dodatkowo ćwiczenia tego typu zawsze powinny zostać poprzedzone rozgrzewką trwającą nie mniej niż 5 minut.

Wśród popularnych, łatwych, a co najważniejsze skutecznych ćwiczeń na proste plecy można znaleźć między innymi ściąganie łopatek na krześle, które z łatwością można wykonywać nie tylko w domu, ale także i w biurze. Ściąganie łopatek pomaga w rozciągnięciu skurczonych mięśni klatki piersiowej, pozwala także na wzmocnienie mięśni grzbietu odpowiedzialnych za stabilizację sylwetki.

AP21

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.